Totalul afișărilor de pagină

marți, 1 octombrie 2019

Salina Praid

Salina Praid este un loc recomandat pentru oricine, loc benefic în anumite probleme de sănătate și relaxare, revigorare pentru cei sănătoși. Baza de agrement este la 120 metri de suprafată și se ajunge cu autobuzele salinei ce pleacă de 2 ori pe oră în subteran. De acolo se coboara mai multe trepte ce te pot speria, sînt și la urcare, prin altă parte dar nu tot așa de multe. Odată ajunși acolo, o plimbare relaxantă printre spațiile de creație și agrement, terenuri de joacă, cafenea, cinematograf 3D, farmacie cu produse naturiste, face ca timpul să treacă repede într-un mediu placut și inedit. Eu, de exemplu am stat o vreme intr-un fotoliu din acela de masaj, super bine :).
            Temperatura medie anuală este de 12-16 grade Celsius. Bolile tractului respirator se ameliorează aici datorită aerului sărat, infecțiile cronice, amigdalite, sinuzite, bronșite asmatiforme și diverse forme de alergii, surmenaj, nevroze, oboseală. Sînt și contraindicații în sarcina avansată, tensiune mare, claustrofobie. O cură de cîteva zile este excelentă și ai ce face în zonă, atît în sezonul rece cît și în cel cald.

Salina este o mină de sare gemă, la baza munților Gurghiului, în zona numită ''Tinutul Sării'', adăpostește cel mai mare zăcămînt de sare al țării. Ca și vîrstă geologică, aceste zăcăminte s-au format acum 20- 22 milioane de ani. Inceputurile salinei Praid datează înca din perioada daco-romană. Salina este alcatuită din galeriile de intrare-ieșire, mina propriu-zisă amenajată pe 9400 de metri patrati, cu diverse spații dotate cu sistem de iluminat, punct de prim ajutor, o bisericuță, cramă, etc. In lunile de vară sînt foarte mulți vizitatori, în jur de 2500-3000 pe zi.

Aerul de aici este foarte pur, umiditatea și temperatura sînt constante, concentrație optimă de CO2, condiții foarte favorabile salinoterapiei. Să nu omiteți muzeul de minerit, puteti vedea multe fotografii și reprezentări despre cum se exploata sarea în trecut din puțurile verticale și multe unelte folosite la exploatare, în diferite perioade istorice. Foarte interesant!

25 de comentarii:

1. Fotografie bellissime. Un posto da visitare.
    Buona giornata.

RăspundețiȘtergere
  2. Woooow !! auzisem ca e tare frumos dar vazand pozele facute de tine si mai mult imi doresc sa merg sa vzitez salina praid <3!
    pupici cu drag ::)

3. Am fost cu ani in urma la salina Praid, trebuie sa facem un road trip sa o vedem din nou.

RăspundețiȘtergere
  4. Foarte frumos amenajata salina! Cred ca ultima data cand am fost într-o pestera este acum 15 ani ... :((
    Zile senine Coco! Pupici!

5. În această salină nu am fost până acum, mă cam sperie coborârea în astfel de locuri :))

RăspundețiȘtergere
  6. Deși nu e tare departe, înca nu am reușit să ajung, însă îmi doresc.Minunat loc!

7. Am fost si eu la salina Praid, e minunat acolo!

8. Pana acum am vizitat doar Ocnele Mari care a fost superba. Nici aceasta nu este mai prejos. Ador picturile de pe pereti.

RăspundețiȘtergere
  9. am fost si eu acum vreo 3 ani si mi-a placut tare mult, chiar e un loc minunat!

10. Ce frumos! Vrem și noi să ajungem acolo.

11. Cat de frumos e acolo! Am sa pun si eu locul pe lista de vizitat.

RăspundețiȘtergere
  12. Frumos și interesant! Am fost la un pas de a vizita Salina Turda în vară, dar nu am reușit din cauza aglomerației. Am nimerit într-o perioadă foarte plina.
    Nici Salina Praid nu am văzut-o, doar Slănic Prahova și Slănic Moldova. Oricum, toate sunt extraordinare și neapărat de vizitat.
    Mulțumesc!

13. Ce de locuri frumoase in tara noastra! Sa ai vacanta minunata

14. Tare simpatica e salina Praid. Am fost acum cativa ani, ultima oara. E cazul sa mai mergem.

15. Arata tare bine aceasta salina. Nu cred ca am mai ajuns prin zona de cand eram micuta

RăspundețiȘtergere
  16. Soacra mea mi-a zis dacă vreau sa merg cu ea aici dar nu îmi imaginam ca este chiar atât de benefic pentru sănătate, dar și un loc frumos.

17. Hmm.. mi-a dat eroare la primul comment.. si mi-e lene sa rescriu.. :))

18. Sincera sa fiu, pe mine Salina Praid nu m-a dat pe spate... Mi s-a parut mult mai mica, mai joasa si mai intunecoasa decat alte saline din tara noastra.

RăspundețiȘtergere
  19. De curand am fost la salina Cacica, o sa o vizitam si pe cea de la Praid.

20. Ce salina faina! Am tot auzit de ea si sper sa ajung si eu pe viitor. Pare foarte frumoasa. 😍😍

21. Anul acesta am vizitat si noi. Ne-a placut enorm!

RăspundețiȘtergere
  22. Nu am fost, dar tare mi ar placea sa fac o vizita. N-am mai fost de mult timp intr-o salina

23. Cu ani in urma am fost la salina Cacica, din Suceava. Sper ca pe viitor sa ajung si la Praid.

24. Auzisem de salina Praid. Îmi doream foarte mult să o vizitez. Luna trecută mi-am împlinit acest vis. Împreună cu tine Cami dragă am vizitat cea mai impresionantă salină din țară. Este minunată. Nu simți când trece timpul. Nu știi ce să admiri mai întâi. Te bucuri de aerul atât de benefic, admiri frumoasele sculpturi, admiri și te bucuri de puritatea copiilor care se joaca in imensul parc de distracții etc. Descrierea ta Cami dragă este completă. Aștept cu nerăbdare o nouă vizită. Poate am norocul și plecăm tot împreună.