Totalul afișărilor de pagină

vineri, 2 iunie 2017

Plimbare de 1 iunie cu vaporasul la Insula Ovidiu

Pe Insula Ovidiu din Lacul Siutghiol, chiar nu fusesem de multi ani. Am hotarat o plimbare pentru Eva, pentru placerea de a merge cu vaporasul. Micuta insula naturala, este o adevarata atractie pentru turistii veniti in Mamaia si o sa va redau si o mica legenda despre ea. Se spune ca, in timpul exilului sau, poetul Ovidius Publius Naso, se retragea aici pentru a-si scrie versurile, insula fiind astfel botezata dupa numele lui. Este un loc frumos si linistit, plin de verdeata, unde poti ajunge cu vaporase ce pleaca din zona Cazino, dupa un drum de 15-20 de minute pe apele lacului.

Am gasit un mic complex turistic frumos amenajat, un restaurant rustic, o terasa taraneasca, un loc de joaca pentru copii, cateva tarcuri cu pasari, multi trandafiri, triluri de pasarele si liniste. Poti petrece o zi intreaga sau mai multe, chiar mi-a placut, arata cu totul altfel inainte vreme...nu neplacut, era un loc mai salbatic, cu barci de pescari, stufaris, cu gradini...asa mi-l amintesc eu! Va las cu cateva imagini si daca ajungeti in Mamaia, mergeti o plimbare pana acolo neaparat si savurati o masa pescareasca.

2 pasarele din Australia, am citit undeva ca pasarile devin tot mai mici cu trecerea timpului din cauza fenomenului de incalzire!

Un loc unde chiar sa merita sa pierzi o zi sau chiar mai multe! Un lucru foarte interesant despre lacul Siutghiol, se pare ca este cel mai apropiat lac cu apa dulce din lume fata de o mare sau de un ocean. Denumirea de Siutghiol sau Lacul de lapte, provine de la satul disparut Mamakkioi. Povestea spune ca de mult, aici era un sat cu oameni foarte rai care nu primeau pe nimeni la ei, satul s-a scufundat, ramanand doar aceasta insula pe care se afla casa unei femei bune.

21 de comentarii:

1. Imi plac mult astfel de locuri care raman traditionale. Mi-ar placea ca noi romanii sa le pretuim mai mult.

RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumos arata totul acolo. Sper sa ajungem si noi vara asta.

3. Ce mare a crescut!!!!! Uaaau! Sunteti doua frumoase!
    Locul e impresionant! Tare fain aranjat!

RăspundețiȘtergere
  4. mulţumesc frumos pentru excursia pe care am făcut-o, prin intermediul minunatelor fotografii şi a celor povestite de tine !!! chiar mi-a plăcut ! sunteţi tare drăgălaşe voi două !
    pupic ! weekend plăcut îţi doresc, cu drag !

5. O plimbare plina de frumusețe!
    N-am mai fost demult pe acolo...

RăspundețiȘtergere
  6. Ce frumos!! Abia astept sa mai creasca si bubulina mea sa poata sa inteleaga si ea frumusetea unui loc. :)

7. Nu ştiam povestea cu satul scufundat! Interesant. Mai ales că dacă în satul ăla era un singur om bun, acela era musai să fie femeie. :)

8. Cat de dragut arata totul! Iar micuta este superba!

RăspundețiȘtergere
  9. nu stiam aceste lucruri despre lacul Siutghiol :) cu articolul tau am mai aflat si eu lucruri noi, mersi :D

10. Am fost si noi de 2 ori. Prima data inainte de a o avea pe cea mica si a doua oara cu ea. Ea s-a bucurat mai mult decat noi de experienta. De la vapor pana la insula

11. Am fost in Mamaia acum trei ani, dar n-am ajuns in acele locuri,o sa tin minte pentru urmatoarea vacanta.Imi place cum este amenajat, pare relaxant.

RăspundețiȘtergere
  12. Si eu ador plimbarile cu vaporasul, singura nemultumire este ca mereu mi se par asa de scurte! Mi-ar placea sa stau cate o zi in astfel de plimbari

13. Foarte fain locul! Noi avem o ferma cu animalute de la tara, numai buna de vizitat pentru micutii care nu au bunici la tara! 😊

14. N-am mai fost de mult. Cat mai costa vaporasul?

RăspundețiȘtergere
  15. LA MULTI ANI, copii mai mari si mai mici!

16. oo, ce frumos, nu am fost niciodata.

17. Nu credeam ca mai functioneaza ceva pe aceasta insula, in ultimii ani n-am vazut zarva prea mare pe lac. Am niste amintiri frumoase de acolo, chiar cateva poze invechite.