Totalul afișărilor de pagină

marți, 27 iunie 2017

Intre cetati si ape- Ruta albastra cu TourX

TourX este o platforma nou lansata, un concept inovat de ong-ul Inomar, promotor al unui produs de experiente dobrogene ce include 3 rute: albastra, verde si mov, rute ce contin experiente inedite, obiceiuri locale, mancare traditionala, vizitare de obiective turistice importante, interactiune, veselie si multe surprize.

Prin bunavointa domnului Stanica Enache, presedintele ong-ului Inomar Cluster, am avut deosebita placere sa particip la o experienta mai mult decat inedita, lansarea turului denumit sugestiv Ruta Albastra- Intre cetati si ape. De la imbarcarea in autocar, am stiut ca voi avea o zi memorabila si asteptarile chiar mi-au fost depasite.

Am plecat spre cetatea Histria, unde chiar nu fusesem de ceva vreme, iar ultima data chiar a fost putin trist, o cetate cam neingrijita despre care, cineva strain locului, nu ar fi aflat prea multe date. Chiar de cand am coborat din autobuz ne-au intampinat membrii Asociatiei de Reconstituire Istorica Danais care ne-au transpus efectiv in trecut.

Costumele sunt realizate exact cum erau la acea vreme, inclusiv armele!...si incepe batalia!!!

Apoi am plecat spre satul Visina, loc de care aflasem si nu reuseam sa ajung, o gospodarie traditionala a unei inimoase doamne care a reusit sa refaca ceva extraordinar. Doamna Bianca ne-a surprins cu minunatiile din gospodaria dansei si rasfatat cu mancare traditionala delicioasa si dulciuri cu visine...cum altfel? :)

Nu vreau sa va arat acum prea multe, despre casa din Visina o sa scriu un articol lung si in detaliu, este un loc de vis in care doamna Bianca a pus in afara de munca multa, dragoste multa!

De la Visina, am continuat drumetia spre cetatea Enisala (Heracleea) unde am admirat intai privelistea inegalabila. Cetatea este un monument de arhitectura militara, un fost fort ridicat de bizantini si genovezi la sfarsitul sec. XIII-lea, pe un deal calcaros cu priveliste spre lacurile Razim si Babadac. Cu greu iti poti lua ochii de la frumusetea naturii, sa intri si sa vizitezi acest ultim bastion genovez.

Dupa ce ne-am incarcat sufletul de frumusetea locului, am mers sa admiram ceva vreme frumusetea inegalabila a Rezervatiei Geologice Cheile Dobrogei, loc spectaculos ramas in urma retragerii marii care a adapostit colonii de corali ce pot fi gasite cu usurinta si azi, loc care se desfasoara privirii calatorului dintr-odata, o expozitie de sculptura naturala, pe o suprafata de 285 de hectare, adevarati uriasi de calcar precum in povesti.

Am incheiat ziua cu o degustare de vinuri excelente si cina acompaniata de cantecele si dansurile comunitatii aromane din Mihail Kogalniceanu, la Casa Rustica.

Concluzii: nu ne mai lasam dusi spre casa :), asa ca daca ajungeti la mare, nu ratati aceste experiente!

Produsele turistice prezentate prin noua platforma, includ cele 3 rute, fiecare din ele cuprinde cel putin 2 tururi de experiente si fiecare tur contine o degustare de vinuri si 2 mese cu produse si ingrediente dobrogene. Pentru aceste experiente, incepand cu 1 iulie, puteti rezerva bilete la receptiile hotelurilor de pe litoral. Puteti alege o zi in delta, Aventurile Casienilor- Ruta Mov, Secretul Templierilor- Ruta Verde sau o ruta plina de incarcatura religioasa, Crucea Sudului- o poveste fascinanta cu pranz tataresc. Ramane numai sa va hotarati, alegerea este foarte grea si daca puteti, incercati-le pe toate, sigur nu o sa regretati!

Experientele TourX includ tot ce-ti trebuie! Aventura si jocuri istorice; gastronomia, traditii si obiceiurile locului; informatii inedite si interactive; arte si vinuri; prieteni noi!

21 de comentarii:

1. Mulţumesc pentru imagini. Sunt multe inedite.

RăspundețiȘtergere
  2. Ce interesant!!! Mi-a placut sa calatoresc fie si virtual in acest tur!!

3. Ce iesire faina, si pozele sunt foarte frumoase. :)
    Pupici,

4. ce interesant nu stiam de acest ong

5. tu esti mereu in vacante! esti o gura de prospetime cu fiecare postare! :)

6. Ce minunat, dragă Coco! Îmi place la nebunie și abia aștept să ajung la mare ca să fac măcar unul dintre aceste tururi.
    Mulțumesc că ne-ai povestit și nouă prin cuvinte și imagini atât de frumoase!

RăspundețiȘtergere
  7. Uau! Chiar spectaculos!
    Multumesc de prezentare. Este bine de stiut!
    Zile frumoase, pe oriunde umbli!

RăspundețiȘtergere
  8. Ai avut o zi minunata, ai avut parte de locuri si oameni frumoasi!! Bravo! Superbe pozele...

9. ce zi frumoasa ai avut! mi-ar fi placut sa vad zona aia!

10. Musai sa facem si noi un astfel de circuit cu cei mici! Pare foarte interesant!

RăspundețiȘtergere
  11. Mi-ai facut o pofta de plimbare si de vizitat locuri frumoase!

12. Locuri superbe, placinte, vin...ce ti-ai putea dori mai mult?

13. Ce misto. Daca ar vinde bilete pe plaja cu plecare din Mamaia as merge si eu.

RăspundețiȘtergere
  14. Am aflat lucruri noi si la venirea pe litoral o sa optez pentru ruta verde, mereu mi-au placut cavalerii templieri si vreau sa le aflu secretul.

15. Ce locuri si activitati splendide! Te-am urmarit cu drag si pe Facebook! Tare mi-ar fi placut sa fiu in aceasta ”echipa” :)

16. Foarte frumoase acele locuri, mi-ar placea sa le vad pe viu.

RăspundețiȘtergere
  17. Cred că va avea succes acest proiect :)

18. Am revenit la articolul tau ca sa imi notez informatiile pentru ca tare as vrea sa ajungem si noi in vacanta asta.

19. Dacă mai ajungem la mare anul acesta, trebuie încercat. Noi oricum suntem amatori de plimbări și noutăți.

RăspundețiȘtergere
  20. Grozav. Uite, la Visina n-am fost niciodata, poate o sa ajung.

21. Ioana Maneaiulie 15, 2017

Felicitari pentru articol, a fost o incantare sa-l citesc....va asteptam cu drag sa mai participati la viitoarele noastre tururi de experiente, alaturi de echipa TourX:-)