Totalul afișărilor de pagină

luni, 9 iulie 2018

Cinque Terre, loc de vis- Monterosso del Mare

Cinque Terre, adica 5 tinuturi, este o portiune aspra a coastei de pe Riviera Italiana, situata in Provincia Liguria, in nord-vestul Italiei ce cuprinde 5 sate: Monterosso al Mare, Vernazza, Corniglia, Manarola si Riomaggiore. Litoralul, cele 5 sate si dealurile inconjuratoare fac parte din Parcul National Cinque Terre si sunt in Patrimoniul Mondial Unesco. Oamenii au construit cu atentie de-a lungul secolelor terase pe peisajul accidentat si abrupt pana la mare. Pe drum nu se poate ajunge din afara, doar cai, trenuri si barci leaga satele. Mi-am indeplinit o mare dorinta, aceea de a ajunge aici si am plecat mai confuza... desi foarte incantata... de faptul ca nu am reusit sa vad totul.
            Inainte de a va arata fotografii din zona, o sa va spun un pont pentru a stii ce sa faceti cand ajungeti aici. Trenurile locale dintre statia La Spezia si cele 5 sate in sunt destul de dese si un bilet intre statii este 4 euro, intre oricare din ele, este valabil numai o statie. In schimb puteti cumpara unul de 9 euro cu care va puteti plimba nelimitat intr-o zi dupa plac intre oricare statii, calatoria intre sate fiind cam de 5 minute. Noi am zis sa mergem la ultima si sa ne intoarcem sa coboram in fiecare dar planul de acasa nu este precum cel din targ, am reusit sa vedem doar 3, nu poti cobora in unul din ele si sa pleci, este imposibil, nu te poti rupe...
                                deci???... vreau inapoiiii :(... cat mai curand!
          Imaginile sunt din Monterosso al Mare, primul in care am coborat si care m-a lasat fara suflare.

Monterosso este cunoscut pentru lamai, vinuri albe, maslini si ansoa, impartit cumva in doua, jumatatile noi si cele vechi legate printr-un tunel subteran, gasiti multe mici restaurante cu masute cochete la strada unde puteti savura de la pizza si diverse fructe de mare, la delicioasele inghetate facute manual. Exista un castel, o catedrala si minunata plaja de unde nu mai poti pleca usor. Am inteles ca este singura plaja cu nisip din cele 5 sate. Satul este un mic orasel care vara nu face fata numarului mare de turisti. Din acest motiv nu am putut cobora din tren efectiv in unul din ele, la Corniglia... am coborat si urcat inapoi, nu se putea inainta. Din punct de vedere istoric, multe din satele de la Marea Mediterana au fost zidite pentru a proteja impotriva atacurilor pe mare. Aceasta zona de coasta a fost atacata adesea de pirati.

Apa extraordinar de cristalina, frumosul golf protejat de un recif artificial, plaje relativ mai mari, abundenta de verdeata si miile de flori, fac din acest loc un fel de gradina a raiului, sunt tot cu gandul aici inca. Sunt convinsa ca aici au fost facute miliarde de fotografii, turisti multi din toate colturile pamantului, o minune!

V-am lasat sa savurati imaginile, acum va ofer o mica strofa reprezentativa:

Calea mica care coboara
                de-a lungul pantei se pliaza prin smocuri de trestii
                si se deschide brusc in livada
                printre trunchiurile verzi
                din lamai

Limoni de Eugenio Montale, 1921, premuil Nobel pentru literatura, descriere a frumusetii satului Monterosso

20 de comentarii:

1. Mi-a plăcut mult tot ce ai prezentat prin fotografii, una mai frumoasă decât alta... în condițiile în care am înțeles că zona are un farmec deosebit de care nu te poți despărți uşor... deja suspini că vrei înapoi!
    Mulțumesc frumos pentru tot ce am văzut şi citit !
    Pupic!

RăspundețiȘtergere
  2. Minunate amintiri pentru album :).
    Am mai calatorit odata (tot prin intermediul imaginilor) in acea zona - atunci pe vreme ploiasa, asa ca ma bucuraca acum vad mult soare si veselie :).
    Sper sa te poti intoarce cat mai curand si sa vezi pe indelete ce nu ai reusit :*.

Pupic

RăspundețiȘtergere
  3. Este încă unul dintre locurile minunate ale lumii. Cinque Terre se află și pe lista mea de dorințe.

4. Cinque Terre este un loc minunat. Multumim ca ai impartasit privelistea de vis cu noi.

5. Ce de poze faine! Sutn convinsa e fabulos acolo. Deja m-ai transpus in aroma vacantei.

6. Un loc minunat, in care trebuei sa ajungi macar o data

7. mi-as dori si eu o vancata intr-un asa loc minunat,sa fii fericita si bucuroasa ca ai avut parte de asa vacanta.

8. te invidiez, calatoresti in niste locuri minunate!

RăspundețiȘtergere
  9. Vreau si eu sa ajung la Cinque Terre!!! Este un loc minunat.

10. Pe mine ma dat gata apa, ce culoare frumoasa, eu n am iesit niciodata din Romania.

11. Eu am fost in Italia prin 2009 la Milano si mi-a placut, dar articolul tau m-a facut sa imi doresc sa ma intorc acolo sa stau si eu pe plaja si sa ma bucur de acele locuri superbe.

RăspundețiȘtergere
  12. Cât de frumos e acolo, sperăm să ajungem și noi într-o vacanță mai lungă prin Italia.

13. Foarte frumoasa pozele, as vrea sa ajung si eu in astfel de locuri.

14. te ador, odata cu tine ma plimb si eu ( macar virtual) prin locuri extraordinr de frumoase. Spune-mi te rog ce aparat de fotografiat folosesti?

Răspunsuri
    1. folosesc un telefon Huawei P9 cu 2 camere, cu lentile Leica, sunt f multumita!

Ștergere
  15. Vai, ce loc superb! Cred si eu ca vrei inapoi, e minunat!

RăspundețiȘtergere
  16. Ce frumos! Un peisaj de vis! Maine pelc si eu intr-un astfel de peisaj :)

17. Arata atat de frumos pe acolo. Am auzit numai cuvinte de lauda despre aceasta destinatie. Stiu ca este scump pe acolo si totusi mi-as dori sa ajung in zona

18. Superbe aceste locuri. Mereu ne incanti cu poze din locuri minunate.