Totalul afișărilor de pagină

luni, 17 septembrie 2012

Pe unde mai umblam :)

Am revenit din scurta vacantuca.....naspa.....la munca , dar de '...:))) imi era dor de voi....dar , cu tot dorul , zau ca as mai fi stat :)))

Primul loc unde am poposit a fost zona Bran , la o minunata pensiune din Predelut , la iesirea din Bran , unde chiar m-am odihnit pentru ca era taaree liniste si tot ce doreai  , locuri incarcate de istorie , o oaza de liniste si relaxare , un adevarat sanctuar al naturii .

Branul este unul din locurile mele de suflet , cu minunatul castel costruit pe la 1377 pe baza unei fortificatii de lemn costruite pe la  1211-1225 de cavalerii teutoni... eu l-am vizitat de multeee ori , sa o faceti si voi ...desi este intrat in circuitul turistic drept castelul lui Dracula , se pare ca Vlad Tepes nu a locuit niciodata in acest castel , aici turnandu-se  filmul  Interviu cu un vampir , un film cu acest subiect .

drumul spre micuta capela...

Ce vroiam eu sa spun , este faptul ca acest castel a fost locul favorit al Reginei Maria a Romaniei , o britanica cu un fenomenal simt al frumosului  , care l-a renovat si readus la stralucirea din vechime , Consiliul Orasenesc Brasov , donandu-i cetatea Bran la 1 decembrie 1920 ,  in semn de recunostinta fata de contributia avuta la infaptuirea Romaniei Mari .
Regina cobora de mai multe ori pe zi in parcul de la poalele castelui , unde isi scria basmele pentru copii , printre florile de Edle Weiss ( floarea reginei ) . A iubit enorm aceste locuri precum si castelul de la Balcic , unde regina s-a stins , inima ei fiind depusa in cripta capelei . Dupa cedarea Cadrilaterului in 1940 , principesa Ileana , fiica reginei a construit aceasta capela la Bran , dupa modelul celei din Bulgaria iar caseta cu inima reginei a fost inapoiata tarii pe care a iubit-o mai mult decat pe cea in care se nascuse . Acum este in muzeul de Istorie al Romaniei , deoarece comunistii nu au lasat-o sa se odihneasca , profanand capela .

Mergeti cand aveti ocazia si incalziti-va sufletul pe aceste meleaguri .

Bine v-am regasit...Coco :)

33 de comentarii:

1. Bine ai revenit Coco, mie imi e dor de linistea de la munte...nu am fost deloc in vara asta desi la un moment dat era in plan :*

RăspundețiȘtergere
  2. Bine ai revenit! Da, Branul este un loc tare fain, si castelul si orasul si..toata zona :))! Si mie imi place. Desi ultima data cand l-am vizitat era asa aglomerat, puzderie de oameni, incat m-am cam enervat putin :p. Data viitoare as vrea sa-l vad mai in liniste.

3. Bine ai revenit draga mea! Imi pare bine ca ti-a priit vacanta si esti fresh!

4. Bine ai revenit, ne-ai lipsit, pe bune!!!
    Frumoase pozele si povestile de la si despre Bran! :)

RăspundețiȘtergere
  5. Bine ai revenit, mi-a placut scurta incursiune in istorie, o istorie despre care habar nu aveam. Am vizitat locurile acesta acum foooooarte multi ani, insa mi-ar placea sa o fac din nou, dupa descrierea ta atat de frumoasa... :)
    Nu am stiut nici ca Interviu cu un vampir s-a turnat acolo :P

Pupici!

RăspundețiȘtergere
  6. bine v-am gasit...si voi mi-ati lipsit :)

7. Pozele imi dau un plus de energie!Eu sunt bolnava si ma omoara rosu in gat.

8. Branul s-a numărat şi printre locaţiile vizitate de mine în această vacanţă. Are farmecul lui aparte, şi orice s-ar spune rămâne unul din castelele noastre de vază cu care putem promova România, deşi ca să fiu sinceră în comparaţie cu Peleşul arată mai mult a fort decât a castel. Pe asta îl avem cu asta defilăm... bine că îl avem şi pe asta.

www.zadinblog.com

RăspundețiȘtergere
  9. Bine te-am regasit Coco,ne-ai lipsit :)
    Foarte frumoase pozele

10. Bine ai revenit Coco!
    Multumesc pentru fotografiile impartasite cu noi!
    Nu am vazut Branul deloc si mi-ar place sa ajung acolo!
    Seara placuta!

RăspundețiȘtergere
  11. Sunt locuri foarte frumoase intradevar!

12. Welcome back! And what a gorgeous-looking vacation spot--I love how cultural and country it is. That castle looks beautiful! Glad to hear that you had a great time. :)

With love from San Francisco, California, USA,
    Sabrina

13. Unas fotos maravillosas! ^^

Besiitos desde amayaT.!
    www.amayat.com

14. Bine ai revenit!
    Minunate locuri ai vazut.
    Te pup!

RăspundețiȘtergere
  15. Frumooos !!! Eu imi amintesc, ca am trecut prin zona, dar castelul era inchis si l-am vazut doar pe dinafara. Florile de colt mai rezista in parc ?
    Te imbratisez, Coco ! Iti urez o toamna frumoasa !

Răspunsuri
    1. nu prea...dar sunt multe altele albastrui , foarte dragute :)

Ștergere
  16. Bună Coco!
    Mulțumesc pentru superbele imagini!
    O zi excelentă să ai!
    Cu drag!

RăspundețiȘtergere
  17. like it like it like it :)

nataliaroza.blogspot.com

18. Bine ai revenit !!! Ador Branul !!!! Anul trecut l-am vizitat si noi si ne-a placut extrem de mult !!!

RăspundețiȘtergere
  19. Bine ai revenit! Ai fost la o... aruncatura de drum de mine! :) Adica de Brasov!
    E frumoasa zona Bran, e drept! Am vizitat castelul de doua ori - si de cate ori l-am vizitat am dat cu fruntea de pragul de sus, urcand treptele inguste :)) Sigur, niciodata n-am fost singura care nu are simtul masurii!! :))

Viata fericita!

RăspundețiȘtergere
  20. Bine ai revenit! :) frumoase locuri, într-adevar! si eu am scris în luna iulie despre Bran si Peles si Râsnov si Brasov... meleaguri de basm! Prima parte a concediului meu din iunie l-am petrecut în Tara Bârsei :)

21. Nice pictures. That castle looks beautiful!

Xo

RăspundețiȘtergere
  22. bine ai revenit si frumos ne-ai mai povestit! :)

23. Stiu ca este o zona deosebita.Si eu merg,chiar de doua-trei ori pe an ,de cate ori ajung in zona poposesc si admir targurile care se desfasoara acolo.
    Nu stiu daca ai reusit sa ajungi la Rasnov, sa vizitezi Pestera Valea Cetatii.Super fain!:)

Te pup.

24. bine ai revenit!

la bran inca nu am ajuns, imi place cum ai scris postarea cu detalii istorice care pana acum imi erau necunoscute.