Totalul afișărilor de pagină

marți, 11 iunie 2019

Mănăstirea Pasărea

Un monument istoric și de artă aflat la 20 de kilometri de Bucuresti, pe malul Lacului Pustnicu și la marginea pădurii cu același nume. Este inclusa în lista monumentelor istorice din țara noastră. Numele se pare că vine de la stolurile de păsări din zonă. Este o manăstire ortodoxa de călugarite și o adevarată oază de liniște și încarcare sufletească. Nu ajunsesem încă aici și cand am avut ocazia acum, am găsit un loc minunat plin de flori, liniște, ciripit de păsărele. Am cutreierat în jurul manăstirii, m-am plimbat și admirat fiecare curte a casuțelor monahale de aici, de o curațenie desăvîrșită și pline de minunate flori. Biserica este în mijloc, înconjurata de aceste căsute, un loc foarte frumos și plin de pace, te poți bucura de o astfel de plimbare cîteva ore bune.

Manăstirea este din vremea lui Vodă Caragea și se spune că au fost îndrumati de o pasare spre acest loc, aceasta s-a asezat pe un stejar bătrîn și nu a mai zburat și asa s-a hotărît ca acel loc sa fie altarul bisericii. Biserica mare a fost ridicată în 1846-47 și închinată Sfintei Treimi. Arhitectura este în stil românesc, neoclasic, cu exterioare din lemn și zidarie, învelita cu țigla, cu o cruce mare și patru mai mici. Are o formă treflată cu naos central și cerdac, întrevazute cu frumoase ferestre. Mai există o biserica mai mică cu hramul Adormirea Maicii Domnului.

Găzduiește un muzeu ce cuprinde o bogată colectie de artă bisericească de mare valoare. In incinta manăstirii se află și ateliere ce aparțin Arhiepiscopiei Bucureștilor, unde se lucrează veșminte preoțesti, cruci, icoane pe sticlă, argintărie, alte obiecte de cult. Am văzut pe geam cum meșterii lucrau la aceste obiecte. Printre comorile bisericii se află și o icoană făcătoare de minuni ce a fost găsită de un cioban în timp ce își păștea oile.

Dacă nu ați fost în acest loc, mergeți neapărat! Mă bucur că am ajuns, este un mic paradis și sigur o să plecați mai împăcați din acest loc minunat!

18 comentarii:

1. Cât de frumos, cred că dacă aș vizita Mănăstirea Pasărea m-aș încarca de energie pozitivă.
    Nu prea obișnuiesc să vizitez mănăstiri, dar aici chiar mi-ar plăcea să merg.

RăspundețiȘtergere
  2. Frumoasa alternativa. Placut pare popasul acolo. Multumim de idee. :) Numai bine!

3. Sunt colturi de rai și aici pe pământ. Sper sa ajung cândva și acolo. :)

4. Cat este de frumos intretinuta 🥰 si eu am fost la multe manastiri impreuna cu parintii mei.

RăspundețiȘtergere
  5. Am făcut-o pe lista pentru cand ajung in zona. Imi place mult ss vizitez mănăstiri, acolo gasesc liniștea de care am nevoie.

6. Imi plac mult manastirile si ma linisteste drumul pana acolo!

7. In fiecare vacanta oprim la cel putin o manastire. Sunt niste locuri calme si ma incarca cu energie pozitiva. Manastirea Pasarea este un loc de vis.

RăspundețiȘtergere
  8. Absolut superba manastirea. Ce flori frumoase si ce ingrijit arata totul 😍.

9. Cat de frumoasa e manastirea. E un loc plin de frumusete si liniste.

10. Ahaaa, te-am prins! 😋 Uite ca acolo nu am ajuns inca, am fost doar la Manastirea Cernica.

RăspundețiȘtergere
  11. Merg de multe ori la Mânăstirea Pasărea, deși am mai aproape o altă mânăstire foarte cunoscută. Și fac asta exact pentru liniștea și felul în care mă simt. Uneori merg la câte o măicuță sau la preotul paroh sau fac un tur al împrejurimilor.
    Mă bucur tare mult că ai ajuns la Mânăstirea Pasărea!
    dar să nu dai și tu un semn, ceva, se poate?
    Felicitări!

RăspundețiȘtergere
  12. Ce loc frumos si relaxant! Nu auzisem de ea pana acum.

13. De fiecare data cand vizitez astfel de locuri ma minunez de atmosfera calda si primitoare si de gradinile frumoase.

14. Am trecut pe acolo acum cativa ani si m-a impresionat si interiorul si gradina. O sa mai mergem!

RăspundețiȘtergere
  15. Este foarte frumos la aceasta manastire. Am mai auzit vorbindu-se de ea, dar pana acum n-am vizitat-o

16. Din pacate nu am faot niciodata niciodata atrasa de manastiri, dar trebuie sa recunosc ca gradina este tare fraguta.

17. Eu nu obisnuiesc sa vizitez manastiri, dar poate as face o oprire daca as fi prin zona😊