Totalul afișărilor de pagină

vineri, 7 aprilie 2017

Viena la inceputul primaverii

Am ajuns si la Viena, capitala Austriei, situata pe malurile Dunarii, inconjurata de padurile vieneze si plina de istorie, un oras ce respira cultura. Obiective turistice si atractii pot fi vazute la tot pasul, fie ca ratacesti pe stradute inguste sau prin piete medievale. Vizitezi Palatul Imperial Hofburg, muzeul imparatesei Sisi si a imparatului Frantz Iosif, palatul Schonbrunn, Opera de Stat sau impresionantul bulevard Ring, Viena impleteste istoria cu confortul unui oras modern.

Prea multe nu trebuie sa povestesc, las fotografiile sa vorbeasca despre frumusetea, farmecul, cladirile si arhitectura imperiala ce te inconjoara aici, sunt prea multe obiective turistice de vazut, nu am reusit sa le vad pe toate, mai las si pentru data viitoare, caci, sigur va exista o data viitoare!

Biserica Sf. Stefan din Viena, reprezinta cel mai important obiectiv turistic si religios al Austriei. Icoana Maicii Domnului, facatoare de minuni aflata la intrare pe partea dreapta, icoana foarte asemanatoare cu Icoana Maicii Domnului de la Manastirea Nicula, se pare cu aceeasi origine, pictorul Stefan Papp,  l-a inspirat pe Mihai Eminescu in realizarea uneia din cele mai frumoase poezii ''Inger si Demon''.

Primaria din Viena este una dintre cele mai frumoase cladiri pe care le-am vazut vre-odata, in stil gotic, cu o statuie a unui cavaler medieval in varful turnului, sediul central al administratiei municipale. In fata Primariei, mereu se intampla cate ceva, un targ, ca acum, targul bicicletelor! Si mi-am promis sa vad neaparat targul de Craciun.

chiar daca era sfarsitul lunii martie, vienezii iesisera in numar mare la plimbare si pe iarba, aici este o clima temperat continentala cu influente oceanice dinspre vest si precipitatii relativ mici in comparatie cu celelate regiuni ale Austriei si ierni blande. Aproximativ jumatate din suprafata este destinat spatiului verde, ce poate fi mai bun intr-un oras?

Renovare la palat, din pacate nu l-am putut vizita dar l-am admirat din afara iar data viitoare cand voi ajunge sigur il voi vedea in detaliu. Am inteles ca are si o gradina zoologica, asa ca sigur voi reveni!

Plimbarea cu trasura, o plimbare inedita, desi...destul de scumpa, foarte multe trasuri in fata la Biblioteca Nationala si Parlament,  mi-au placut teribil de mult, un tur al Vienei costa in jur de 80-100 euro, atat cer birjarii, dar poti negocia cu ei si ajungi si la 50 euro.

Din pacate, telefonul m-a tradat exact cand aveam mai multa nevoie de el si multe cladiri au ramas ne-fotografiate, asta presupune sa ma intorc neaparat la Viena. Am stat destul de mult in Austria, 8 zile, in Viena doar o singura zi, ceea ce nu este suficient pentru acest oras de printi si printese, o capitala europeana in toata puterea cuvantului!
                            Odata ce ai ajuns la Viena, sigur vrei sa revii si exact asta si vreau sa fac!!!

26 de comentarii:

1. Pozele tale m-au facut sa-mi doresc sa ajung macar odata la Viena sa ma plimb prin oras si sa admir cladirile superbe.

RăspundețiȘtergere
  2. Nu am vizitat pana acum Viena, dar am auzit ca este un oras frumos. Si asta se vede si din fotografii!

3. Ma bucur enorm pentru tine ca ai reusit sa te relaxezi cateva zile in Austria! Fotografiile sunt superbe!
    Iti doresc cat mai multe iesiri si vacante frumoase!

RăspundețiȘtergere
  4. Dar știu că nu te-ai zgîrcit cu imaginile. Îți mulțumesc pentru asta.

5. Am fost si eu pe la jumatatea lui martie in Viena si mi-a placut foarte mult. Din pacate din 3 zile petrecute acolo doar una a fost superba cu 20 de grade si soare, celelalte doua au fost reci si mohorate si mi-au cam stricat cheful :))

6. Intr-o destul de mare masura cladirile (si strazile, pietele) din Viena imi amintesc de Brasov (si invers) - ceea ce nu e chiar de mirare avand in vedere istoria Brasovului. :) In rest... e foarte diferit. :)
    Weekend frumos iti doresc!

RăspundețiȘtergere
  7. Mi-au ramas ochii la Primarie...Cum o fi sa fii functionar intr-o asemenea cladire?!

8. Am vazut si pe fb postarile tale si am urmarit cu interes pelegrinarile frumoase cu care ne-ai delectat :)

9. Minunata Viena ,tare mult mi-as dori sa o vizitez. Asta numesc eu peisaj de vis.

RăspundețiȘtergere
  10. Mie imi place foarte mult Viena, e orasul meu de suflet. Imi place sa ma plimb pe stradute, sa fac shopping, sa admir cladirile si arhitectura. Viena e minunata in fiecare anotimp.

11. Nu am fost in Viena, a fost tata si a zis ca e f frumos.Acum dupa ce am mai vazut si pozele tale m-ai facut sa imi doresc si mai mult.
    Pupici

RăspundețiȘtergere
  12. Eu l-am vizitat iarna, pentru piata de Craciun. E superb, intr-adevar, merita explorat! :)Te pup!

13. Vaaii ce frumos, este si pe lista noastra de destinatii de vacanta, ce zile frumoase ai prins <3

RăspundețiȘtergere
  14. Chiar ca e un oras de printi si printese. Arata extraordinar!

15. aşteptam cu drag fotografiile tale ! am văzut Viena prin ochii tăi (clădiri, statui, caleşti, parcuri...) şi mă bucur mult - mulţumesc frumos! te-am admirat: erai bronzată şi atât de fericită !!! sigur o să revii prin locurile care ţi-au plăcut mult ! pupic !

16. Un oras deosebit de frumos! Fotografiile sunt minunate, felicitari!

RăspundețiȘtergere
  17. Vacante cat mai frumoase sa ai! :)

18. Superbe fotografiile! Multumesc mult de prezentare!
    Sa-ti fie vacanta excelenta!
    Cu drag!

RăspundețiȘtergere
  19. Foarte frumos in Viena, nu am fost niciodata pana acum. Dar sper ca intr-o buna zi sa calatoaresc in tarile din Europa.

20. Foarte frumoase pozele, m-ai facut sa-mi para rau ca luna trecuta am fost la Budapesta dar nu am mai ajuns si in Viena. Am vazut Viena numai iarna, la Targul de Craciun si ar trebui s-o vizitez si in alt anotimp. Poate voi face si eu un articol cu Viena, m-ai inspirat.

21. Deci acum ai văzut cu ochii tăi de ce m-am întors de atâtea ori la Viena și de ce am scris atâta despre ea!☺

RăspundețiȘtergere
  22. Ador vienna, desi am ajuns doar vara imi place si as alege oricand ca destinatie de vacanta...anul trecut trebuia sa merg din nou, dar cu sarcina nu am vrut poate la anul

23. Pana sa o nasc pe cea mica, mergeam in fiecare an. imi place sa merg la shopping, sa merg sa vizitez si sa ma plimb pe stradutele lor frumoase. Ai facut multe poze frumoase si o mare parte din obiective nu le-am vizitata pana acum

24. Trebuie sa recunosc. Cand am trecut prima data prin Viena nu mi s-a prea lipit de suflet. era cam totul in renovare si eu eram foarte obosita si dezamagita de praful si experienta pe fuga din Paris. (era o excursie [dez]organizata de liceu)
    Dar, revenind peste cativa ani, am descoperit un oras minunat, pe care acum il revad cu mare bucurie in fotografii! <3

RăspundețiȘtergere
  25. Frumoasa Viena.. in austria am ajuns, dar prin alte parti, nu la Viena. One day!

26. Ce frumoasa e Viena!Multumim ca ne iei si pe noi peste tot cu tine.