Totalul afișărilor de pagină

duminică, 6 aprilie 2014

Weekend cu plimbare si mult vant!

Cam urata vremea de plimbare, primavara aceasta este extrem de capricioasa, ieri eram in tricou cu 22 de grade, azi am inghetat cu 7, dar cum nu doream sa treaca sfarsitul de saptamana fara sa fac nimic, m-am riscat si chiar daca se anunta ploaie, am plecat la drum spre manastire. Ploaie nu a fost, decat ceva stropisori, dar frig si vant, da!!! Am plecat  spre Manastirea Dervent, cam la 120 km de Constanta, spre Dunare si granita cu bulgarii. Ce m-a surprins foarte tare a fost ca am vazut veverite, chiar pe marginea soselei, fiind pentru prima data cand aflu de existenta lor in Dobrogea...si nu una...erau multe!

Manastirea Dervent ( cuvantul inseamna trecatoare ), este una din cele mai importante lacasuri de cult din Dobrogea, construita in 1936, avand 3 hramuri : Sfanta Parascheva, Izvorul Tamaduirii, Inaltarea Sfintei  Cruci si Sfantul Gheorghe. Este renumita pentru Icoana Maicii Domnului facatoare de minuni, pentru Crucea de leac si pentru Izvorul Tamaduitor.

in spate se vede Dunarea

Mi-am facut si o prietena tare jucausa! :)

La intoarcere am oprit la monumentul Tropaeum Traiani, ridicat de Traian la sfarsitul razboaielor cu dacii. Nu fusesem de mult timp, nu am avut noroc nici acum sa ma plimb in voie.....batea un vant pe acel deal cum nu mi-a fost dat sa vad de mult timp, cred ca avea o viteza de peste 100 km la ora, eu cel putin nu am simtit de mult asa ceva.

Cum sunt prietenoasa, am gasit ceva...amici... si aici :)))

Stiu ca nici voi nu ati avut parte de vreme mai buna, asa ca ne consolam si speram ca weekendul viitor sa avem parte de mult soare!
                                    Coco

28 de comentarii:

1. Superba manastirea! Vad ca are unele amenajari moderne surprinzatoare. Mi-a placut cactusul acela gras si batran !

2. (^‿^)❀

Hello et MERCI pour ce beau partage chère Coco
    Tu es BELLE !

GROS BISOUS
    et bonne journée :o)

RăspundețiȘtergere
  3. E bine ca vantul e doar afara, nu si in suflet.

4. Foarte frumoasa excursia ta, ai dreptate sa speram ca vom avea parte de o vreme frumoasa in cel mai scurt timp.

5. Ce faina e manastirea! Dar monumentul este superb, nu l-am mai vazut de.......28 de ani? Ma bucur sa constat ca este bine îngrijit! Ar fi si pacat...
    Merci, duminica faina!
    pupici fetelor!

RăspundețiȘtergere
  6. E prima data cand aud numele asta...Dervent.Ce bine ca esti asa mobila si mereu vesela

7. Asa este si aici vremea, foarte capricioasa. Azi e frig, maine-i cald, nici nu mai stii ce sa pui pe tine :)).
    Faina plimbarea, frumoase locuri aveti in Dobrogea.

RăspundețiȘtergere
  8. Foarte frumoase pozele iar tu parcă ești o adolescentă!
    O duminică frumoasă vă doresc!
    Vă pup cu drag!

9. Foarte frumoasa manastirea! Pacat ca vremea nu a fost mai calduroasa :(

10. Cred ca te invidiez pentru plimbarea asta...!

11. Imi place:fie ploaie, fie vant tu calatoresti.Pe mine statul in casa ma oboseste.Am vizitat cand am fost la Balcic ,manastirea de la Dervent,dar pe afara un pic,mai mult am facut poze.Nu sunt atat de sarguincioasa ca tine in a ma documenta.O saptamana cu multte realizari!

RăspundețiȘtergere
  12. Multzumim pt. foto si info, chiar ca au trecut ... 32 de ani de cand nu l-am vazut si pt. ca eram mica, nici nu imi amintesc bine detalii. Felicitari pt. ca si pe ploaie si pe vant, iesi la plimbare. Si aici in Norv. la fel, pt. ca, daca era sa stau in casa asteptand timp frumos ... rugineam :))

13. Esti foarte curajoasa ca ai iesit la plimbare pe o asemenea vreme. Frumoasa manastirea, nu am vizitat-o niciodata, dar sunt multe de vazut in zona Dobrogei.

14. ce plimbare frumoasa! eu m-am intors de la milano, am fost doua zile cu munca.pup, saptamana frumoasa sa ai!

RăspundețiȘtergere
  15. Foarte frumoasa drumetia! Si veveritele, adorabile! Un inceput de saptamana minunat si la cat mai multe drumetii!

16. Veveritze la voi ? Frumos ! Eu nu ma asteptam sa vad nici macar in Herastrau, dar ma bucura mereu cat sunt de rapide.
    Sa nu-ti para rau ca nu te-ai plimbat mai mult pe la monument, la vantul care se cunoaste chiar si din fotografii cred ca riscai sa te alegi cu o raceala.
    Pacat ca s-au nimerit tocmai in weekend zilele urate, ca multi contau pe o vreme frumoasa acum...

17. Relaxare in mers. :)
    Mi-ar placea sa vad si eu monumentul construit de Traian. Nu stiu cum se face ca n-am ajuns sa-l vad in realitate desi in zona am ajuns destul de des, cu ani in urma.
    Vantul imi place, ploaia imi place (dar ploaie zici ca n-a prea fost) asa ca, virtual, si drumetia mea a fost minunata. Multumesc.
    Veveritele traiesc pe intreg globul pamantesc - mai putin in zonele polare si Australia, cred... deci sunt acolo ca la ele acasa, doar ca nu s-au lasat vazute, probabil. :) Sunt cateva sute de specii, si una isi are habitatul acolo. Si sunt tare dragalase! :)
    Saptamana minunat sa o petreci!

RăspundețiȘtergere
  18. Frumoasa zona, nu am fost niciodata acolo, iar vremea a fost cam asemanatoare si in Cluj, dar eu am plecat catre Salaj, la Gradina Botanica din Jibou si acolo a fost minunat :)

19. Si eu am fost pe acolo, fix in ordinea asta, am trecut si pe la pesterea SF Andrei. :)

20. La tine vant, la mine ploaie :) Dar plimbarea a fost reusita si nu pot sa nu remarc ,ce ingrijita e gradina manastirii. O saptamana buna, Coco ! Bine ca nu te-a luat vantul pe sus :)

RăspundețiȘtergere
  21. Desi nu ai avut cea mai buna vreme, sunt sigura ca trairea a fost minunata! ma bucut pt tine! :)

22. Mi-a placut plimbarea ta, mi-ar fi placut mie sa vizitez locurile acelea!
    Ce fascinata te uitai la cactusul ala! :-)

RăspundețiȘtergere
  23. Mi-ar placea si mie foarte mult sa ajung pe-acolo ;-)

24. Doamne ajuta! Sa va fie de folos
    La manastire te reculegi altfel. Este un alta perspectiva de a te ruga, recrea, de a-ti aduna gandurile.
    Vezi minunatiile naturii, si chiar din fotografii mi-am dat seama ce frumos a fost chiar daca vremea nu a tinut cu voi.
    Pana si animalele sunt altfel, nu stiu... poate e doar o parere.
    Departe de agitatia orasului si a stresului zilnic, acolo parca se traiesti in alti timpi.

25. ce vesela si plina de viata esti <3 bravo :D

26. Ce dor imi e de locurile astea, nu le-am mai vizitat de vreo trei ani! Sper sa ajung la vara! Manastirea Sfantul Andrei e tot prin zona si e un loc drag sufletului meu!

27. Frumoasă mănăstire și frumoase locuri, dar tu te-ai zgribulit rău, se vede cât era de frig.
    Nu am mai fost de mulți ani la Tropaeum Traiani și mi-a făcut mare plăcere să revăd monumentul în fotografiile tale.
    Să ai zile frumoase, Coco !

28. Ce locuri minunate!
    Si sunt asa de multe, din pacate cine stie de ele nu are timp sau posibilitatea sa ajunga la ele si cine are si timp si posibilitate merge la Mamamaia sau in 'strainataturi'